Cuma, Mart 29, 2024
Ana SayfaEtiketlerYalın alpay

yalın alpay

Düzensiz göç bir hicret mi?

Erdoğan, Müslüman olan ülkelerden yasa dışı şekillerde Türkiye’ye göç eden kitleleri, herhangi bir ön elemeye tabi tutmadan, suç geçmişlerine bakılmaksızın kabul ettiğinin ve bundan...

Siyaset Bir Gösteridir

Siyaset bir gösteridir ve bu gösterinin izleyicisi kimse, gösteri o kitleye uygun göstergelere başvurur. Kitlelerin seçme ve seçilme hakkı yokken siyaset gösterilerinin hedefinde kitleler...

Yenilik, Kusurluluğun Beceriksiz Örtüsüdür

Yeni olan, varlığını, zihinsel ve inançsal olanın geçiciliğinden alır. Paramparçalığı gidermeye talip her çözüm bir süre sonra yetersiz kaldığından, özne her daim yenilik peşinde...

Gerçekdışı bir varlık kipi: “OyunBu” Sergisi

OyunBu, oyunun, gündelik nesneleri sanat yapıtına dönüştürebilme algoritması olarak kullanılmasının sergisi olarak kurulmuş gibidir. O, belirlenmiş, sabitlenmiş olana bir isyanla, varlığı saçar. OyunBu, gerçeğin,...

Kutuplaşma, birleştirmenin yan etkisidir

Özneler, aynı verileri başka parçalar, başka parçalar arası ilişkiler ve başka bütünler olarak algılarlar. Bu algılama bazen minik, bazen devasa, bazen de tam tamına...

Civan Aydın’da Derinliğin Yüz(ey)e İzdüşümü: Benzerliğin Ruhi Açılımı

Civan Aydın’da yüz yalın bir plastik öğe değildir. Anın fiziksel görüntüsünü aşan, geçmiş deneyimlerin ve gelecek beklentilerinin/umutsuzluklarının birlikte taşındığı bir ruh haritasıdır. Civan Aydın’ın figüratif...

“Ben, Bir Başkasıdır”

Kişinin felsefeyle kendisini kendini aramaya çıkması mümkündür. Fakat felsefe bir bulma değil arama girişimidir. Kendilik keşfetmeye değil, icat etmeye uygundur. O yüzden Rimbaud’nun söylediği...

Değişmez Öz’ün, Değişken Performansa Yenilgisi: Kimlik

Kendi kendimizin yaratıcıları olduğumuz doğru olsa da, kimliklerin inşa sürecinde bizim her zaman doğrudan dahilimiz olmayan durumlar ve çevresel şartlar da iş başındadır. Göçebeliğin, her...

Nevhiz Tanyeli’de Yaşam: Ömür Boyu Düşüş

Nevhiz’de sürekli tekrarlanan imgelerin hiçbirisi evrensel kabul görmüş tek bir anlama işaret etmezler. Tümü de bu anlamda sayısız yoruma açık, muğlak göstergelerdir. Bu nedenle...

Dünya

Zihnimiz, bilincimiz, duygularımız ve inançlarımız, dünyanın değişim hızından bir miktar geridedir. Dünya ışık hızıyla değişiyorsa, zihnimiz, bilincimiz, duygularımız ve inançlarımız ses hızıyla ona uyum...

Durağan Figürlerin Akışkan Formları: Mahmut Aydın Heykelleri

Aydın’ın heykelleri kahramanlıkların, özel kişilerin, kanaat önderlerinin anıtlarına değil, büyük anlatıların dikkate almadığı küçük insanların temsillerine tutkundur. Anıtsal heykellerde birey ne kadar büyütülürse, Aydın’ın...

Camus’nün Yabancısı: Şimdiki Zamanın Prensi

Meursault, cinayetin ardından pişmanlık duymaz. Zira pişmanlık, geçmişte olmuş bir eyleme ilişkindir. Oysa Meursault’da geçmiş yoktur. Yine benzer şekilde, mahkum edileceğine ilişkin bir kaygı...

İşaretler ve Simgeler

Bilinen tek bir anlamı göstermek üzere üretilmiş olan işaretler, farklı düzlemlerle ilişkilere girdikçe, simgelere dönüşerek tam olarak ne oldukları bilinmeyen yan anlamlarla yüklenirler. Dünya dışımızda...

Bir Romandan Fragmanlar: “Ya(l/b)ancı – Yalancı Yabancı”

Arkadaşının salonunda hiç hesap etmediği bir başkasıyla daha karşılaşınca, sohbete ve mahremiyete ilişkin beklentileri ve planları bir anda bozuldu. Hesap edilmemiş bir başka yabancı...

Devrim Erbil Resminde Ağaçlar

Erbil ağaçtan, onu ağaç yapan tüm göstergeleri geri alır fakat geriye yine de bir şey kalır. İşte bu geriye kalan şey, ağacın t/öz’üdür, “idea”sıdır....

Simülasyonun içinde miyiz?

Deneyimlemenin her seferinde minik ya da büyük farklılıklarla gerçekleşmesi, bize ilişkide bulunduğumuz varlık hakkında bir açılım sağlamaktan çok, o varlıkla yaşadığımız deneyimler hakkında bir...

Yalıtım, nesnenin ölümüdür

Varlık, kendisi olarak değil, başka nesnelerle, atmosferle ve zihinlerle kurabildiği ilişkiler bağlamındadır. Varlığın kendisi yoktur, kurduğu, kurabileceği, kurabildiği varsayılan ilişkileri vardır. Bakışımıza yakalanan hiçbir şey...

Deneyim ve öykü farkı

Anlamlı görünmeyen deneyimlerin birbirleriyle ilişkilendirilerek anlamlı bir öykü halinde düzenlenmesi, dünyanın olduğu gibi, kişinin kendisinin varlığının da temelidir. Deneyim bir hissiyatken, öyküleme bir devamlılık...

Murat Menteş’in Antika Titanik’inde Trans-Gerçeklik

Menteş’in tutamaksız evreninde, kahramanlar çevrelerindeki hiçbir şeyin algısı ile varlığı arasındaki derin ayrımı sıfırlayamıyor. İç içe geçmiş alt ve üst kurmacaların, farklı anlatıcılarca dile getirildiği...

Eşitlik mi?

Eşitlik fikrinin uygulamaya konmasında, aradan geçen binlerce yıla karşın ilerleme sağlanmakla birlikte, tam bir zafer kazanılamamasının nedeni yoksa bu fikrin yalnızca bir zihinsel üretim...

Son Haberler