Pazartesi, Şubat 26, 2024
Ana SayfaEtiketlerYalın alpay

yalın alpay

On yıl önce Türkiye

Türkiye’nin ekonomik olarak negatif seyreden küresel trende göre pozitif olarak ayrışan ekonomisi, 2013 yılındaki bu sıra dışı siyasi ve toplumsal gelişmelerin etkisiyle çeşitli kırılganlıklar...

Post-Truth (Hakikatin Önemsizleşmesi)

Post-truth döneminde, herkes için aynı anda kabul edilebilir nesnel hakikatler önemini yitirmiştir. İşin en ilginç kısmı ise, uydurulmuş veya manipüle edilmiş hakikatin ısrarla ve...

Kim bu Distopyanın sorumluları?

Karanlık bir distopyanın içindeyiz. Bu karanlık distopya, Ezop’un “Ağustos Böceği ile Karınca” masalını anımsatıyor. Neyse ki Türkiye’nin sivil toplumu Karınca kadar duyarsız değil, fakat...

Pembe dizi olarak Türkiye Siyaseti: Pembe’nin karanlığı yalanla örtüşü

Bugünkü seçim bir sistem oylaması. Tek anlatının gerçekleri yok ederek her şeyi aşırı şekilde yorumlamasının tekelini elinde tuttuğu bir boyunduruk sistemine mi devam edilecek,...

Bubi’nin ‘Rölyef Kafesler ve Heykeller’ Sergisi – 2

Bubi kafesler aracılığıyla da benzer bir izlek takip eder; bunu beğenmediği resimlerin üzerine akrilik boya şeritleri ile kafesler çizerek gerçekleştirir. Bu türev yöntem, Bubi’yi...

Bubi’nin ‘Rölyef Kafesler ve Heykeller’ Sergisi – 1

Türkiye’nin önde gelen çağdaş sanatçılarından Bubi’nin 27 Nisan’da DG Art Project’te açılan ‘Rölyef Kafesler ve Heykeller’ adlı sergisi, 27 Haziran’a kadar sürecek. İki günlük...

İlişki ağı varlıktan üstün müdür?

Yaşam, ilişkiler arası bir kablolar yığınıdır ve kabloları tasnif etmeye çalışan akıl, tasniflerini yaptığında kablolar ağı çoktan bambaşka bir pozisyon almıştır. Dünyada, uzay-zamanda var...

Duygularımız neden bu kadar değişken?

Benliğin id ile süper-ego arasında gerilen ego ile inşa edilmesi gibi, kişinin genel atmosferi de duygular ile zihinsel işlevlerin arasına gerilmiş hislerle yapılanır. Böylece...

Günümüz sanat(çıs)ı üzerine bazı görüşler

Bir zamanlar, dayanılamaz görüntüleri, vahşet izlerini, yaraları, acıları, çaresizlikleri örtmek, gizlemek için kullanılan donuk ve boş ifadeli maskeler, şimdiki simülasyon dünyasında maskenin altında hiçbir...

İyi Parti’nin Özkıyımı

Bir parti, özellikle de yeni kurulmuşsa ve köklü bir siyasi geleneğin asli temsilcisi olmaktan çok, o geleneğin bölünme sonucu bir fraksiyonu şeklinde oluşmuşsa, kemikleşmiş...

İdeoloji ve Dava siyasetten çekilince

İdeoloji ve dava gibi dünyayı anlamlandırma tasarıları referans noktaları olmaktan çıktığında, geriye referans noktası olarak “kimlik” kalıyor: bizden olanlar ve bizden olmayanlar. Fakat bu...

Az gelişmiş ülkede yaşamak

Az gelişmiş ülke hükümetleri, devleti olabildiğince yüceltip, ondan daha başka, daha büyük bir güç olamayacağı fikrini her yere empoze ederler. Kendilerini de hükümet olarak...

Bir İnsanlık Trajedisi: Duyguların Tercümesi

Duygulanımların dilsel tercümesinin yapısal problemleri, kişinin öncelikle kendisini anlamaya çalışmasında çeşitli sorunlar üretir. Hislerini anlamlandırma güçlüğü, özneye, kendi kendisini tanımadığı şeklinde tınlar ve kendisi...

Bir varlık kipi deşifresi: Mustafa Horasan’da çıplak

Tabular, yasaklar, ayıplar, suçlar gibi ne oldukları tanımlanmış retlerin yanı sıra, hiçbir tanımlama gerçekleştirilmeden, temsilsiz kılınarak dışlanmış bu yüzden de algımızda herhangi bir yeri...

Okan Bayülgen ve Richard

Richard, her ne kadar Shakespeare’in III. Richard yapıtını merkezine alıyor görünse de, bu oyun Shakespeare’in kurmaca III. Richard’ı ya da tarihteki gerçek III. Richard...

‘Sevmek Zamanı’nda Âlemlerin Çatışması (4)

Her şeyde değişmez bir öz, zamandan bağımsız bir töz arayan Halil, kökleri olan, her şeyiyle kendisini sabitlemiş bir aşk yerine, varlıklar dünyasının değişken bir...

‘Sevmek Zamanı’nda Âlemlerin Çatışması (3)

Halil, varlıklar dünyasından uzak, kendi idealize ettiği kişisel ve kapalı dünyasındayken, hiç kimse tarafından erişilebilir, kırılabilir, müdahale edilebilir birisi değilken, varlıklar dünyasına geçtiği an,...

‘Sevmek Zamanı’nda Âlemlerin Çatışması (2)

Özetle Halil, geçici olanı, yıllar içinde değişecek yüzü, o yüzün sahibinin Halil’e olan duygularının oynaklığını reddederek, değişmeyecek olana odaklanır. Bakanın gözünde nesneleşmek istemeyen Halil,...

‘Sevmek Zamanı’nda Âlemlerin Çatışması (1)

Filmi bir şekilde izleme fırsatı bulanların filmden çok etkilenmeleri ve Sevmek Zamanı’nı kulaktan kulağa “bir başyapıt” diye dolaşıma sokmaları, yapıtı kısa zamanda Türk sinemasında...

Hakikatin yeni ölçütü: “Dezenformasyon Bülteni”

Bu Bülten’de, İletişim Başkanlığı, basında ve sosyal medyada dolaşıma giren haberler arasında, kendi açıklamasıyla “Yalan Haber” olan söylemleri ifşa ediyor ve ardından bu “yalan...

Son Haberler